We are always
here to help
Президент України Петро Порошенко має ветувати поправку до закону про «єдине вікно», яка дає можливість великим агрохолдингам купувати собі залізничні вагони за бюджетні кошти. Про це в коментарі УНН заявив заступник голови Всеукраїнського аграрного ради (ВАС) Михайло Соколов.
“Ми будемо писати лист на ім’я Президента України з проханням накласти технічне вето і зажадати від Парламента прибрати прийняту з порушенням регламенту ВРУ і явно лобістську правку до закону (№7010 — ред.). Йдеться про поправку, яка дозволяє виключно найбільшим українським агрохолдингам купувати собі залізничні вагони за рахунок державних грошей. Чи підтримають пропозицію ВАС інші члени Всеукраїнської аграрної федерації — поки не знаю. Припускаю, що підтримають”, — сказав він.
Законопроект №7010 був прийнятий вчора, 5 липня. З подачі 254 народних депутатів вітчизняний малий і середній бізнес був обманутий, додав Соколов.
“Очевидно, що ні один середній або малий аграрій, на підтримку яких нібито націлена ця програма, не дозволить купити собі зерновоз. По-перше, навіть один вагон коштує дуже великих грошей, по-друге — купувати вагони одинично — сенсу немає, потрібно мати рухомий парк. А це — примножує витрати.
По-третє, щоб брати участь в цій програмі держпідтримки, потрібно бути сільгосптоваровиробником. Трейдери, які здійснюють перевезення фермерського зерна, брати участь в цій програмі не зможуть. Але зможуть великі агрохолдинги, з подачі яких і була прийнята правка. Ця ситуація — наочний приклад того, як олігархи забирають значну частину грошей держпідтримки, залишаючи середніх і малих фермерів ні з чим”, — сказав Соколов.
Експерт додав, що це далеко не перша законодавства ініціатива, прийнята на догоду великому бізнесу, обмежуючи при цьому інтереси простих аграріїв.
“У грудні минулого року так само, з порушенням регламенту, в Податковий кодекс України були внесені правки в частині скасування відшкодування ПДВ при експорті сої та ріпаку. І тоді, і зараз „в плюсі“ залишаться виключно великі агрохолдинги”, — нагадав він.
Тоді “соєві правки” пов’язували з народним депутатом, членом Податкового Комітету ВР Віталієм Хомутинніком, який за сумісництвом володіє найбільшим переробним агрохолдингом і зернотрейдером “Кернел”. Цього разу теж не обійшлося без нього, впевнені в ВР.
Вагони за гроші держбюджету можуть призначатися для його компанії “Кернел”, вважає народний депутат Сергій Лещенко.
“Я допускаю це, тому що я чув про цю розмову в парламенті, що це потрібно йому (Хомутинніку — ред.) для його аграрної імперії”, — сказав він.
За попередніми даними експертів, з урахуванням сум повернення ПДВ і закупівлі вагонів за бюджетні кошти — розмір держдотацій і преференцій для “Кернел” в цьому році може перевищити 7 млрд грн.
unn.com.ua